onsdag 24. februar 2016

Stellebord blir til stuebord

Det gamle stellebordet var blitt fuktskadet i beina, så da bestemte jeg meg for å lage et stuebord av det istedenfor å kaste det.

Og slik ble det til!


Her har jeg kappet av beina for å få rett høyde. Borret hull gjevnt rundt for å skru fast bordplaten.



Hadde litt rester av rupanel etter en vegg vi laget, så da kappet jeg disse i passe lengder og fikk litt hjelp av mannen i huset til å klyve av kantene på endebordene siden de er not og fjær.
Deretter la jeg de oppå, skrudde fast fra undersiden i de hullene som jeg hadde forborret.
Så målte jeg opp lik avstand på begge sider og kuttet av kantene med en sirkelsag. Så ble kantene og bordplaten pusset pent ned.



Her har jeg startet med å beise med Jotun Lady Pure Nature Værbitt. Pensler på og tørker av overskuddsfarge med en bommulsklut.







Deretter et lag med Jotun Lady Pure Natur Hvitkalk. Begge lagene legges på med engang. Jeg venta ikke til det første laget hadde tørket. Syns det blir finest da.




Her er det ferdig beiset og klart for innflytting.


Bordet er på plass i tv stua i 2. etg. Kjekt med gjenbruk. Og veldig mye billigere enn å kjøpe et nytt i butikken. Også er det litt slitt og gammelt utseende på det, noe jeg personlig syns er veldig fint.

-Tina Iren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar